Sergen Şehitoğlu Fotoğraf Sergisi 1 “Dönüm – Gelmeden – Yeraltı”
10 Haziran – 07 Temmuz 2010
İstanbul Fotoğraf Merkezi
Tarlabaşı Bulvarı No:272 Beyoğlu
Facebook etkinlik sayfası

İstanbul Fotoğraf Merkezi içinde yer alan Leica Fotoğraf Galerisi’nde, 10 Haziran – 07 Temmuz 2010 tarihleri arasında, Sergen Şehitoğlu’nun “1” başlıklı fotoğraf sergisi gerçekleştirilecektir.

Sergen Şehitoğlu: 1980 yılında İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Fransız Lisesi’nin ardından, Y.T.Ü Makina Mühendisliği’ni bitirdi. 2005 yılında Zenit marka analog makina ile başlayan fotoğraf ilgisi, 2006 yılında İFSAK’da aldığı fotoğraf eğitimi ile daha ciddi bir boyuta ulaştı. Bu temel eğitimin ardından İlkan Özdağ ile aile konulu fotoğraf sergisi çalışması, Orhan Cem Çetin ile “su’ya dair “ adlı fotoğraf ve enstalasyon çalışması, Sebla Selin Ok ile stüdyo fotoğrafçılığı eğitimi, Murat Germen ile Mimari Fotoğraf eğitimi, Ahmet Polat ve Landon Nordeman ile portfolyo değerlendirme çalışmalarına katıldı. Halen profesyonel olarak mimari fotoğraf çekimleri yapmaktadır.

1 “Dönüm – Gelmeden – Yeraltı”

10 Haziran – 7 Temmuz 2010 tarihleri arasında, İstanbul Fotoğraf Merkezi Leica Galeri’de, diasec* baskılardan oluşan, edisyonlu ilk kişisel sergim gerçekleşecektir.

“1” başlığı altında; birbirinden ayrılan ama aynı zamanda kesişen üç olgu: “Dönüm, Gelmeden, Yeraltı” adını taşıyan sergide, “1” adı ilk kişisel sergim olmasına yaptığı vurgunun dışında bir başlangıç olduğunu, bundan sonraki dönemlerde de bu yolculuğun devam edeceğini, fotoğrafları, sergileri takip edenler ve edemeyenler için sayısal bir kronoloji oluşturmayı hedeflemektedir.

“Dönüm –Gelmeden –Yeraltı” kelimeleri, sergilenen fotoğrafların anlattıkları için bir ön hazırlık yapmakta, ama fotoğraflar hiçbir kelime veya alt metin ile sınırlandırılmayarak algılar serbest bırakılmaktadır.

‘Dönüm’, dairesel bir geometrik ifade olmasının yanı sıra tekrarlanma anlamıyla fotoğraflarda oluşturulmuş ritim duygusunu; fotoğrafa bakan için ise belki de o anda önünde bulunduğu, kendi iç kurgusunda yaratcağı ‘yeni’ fotoğrafın bir dönüm noktası olabileceğini anlatmakta; ‘Gelmeden’, fotoğraflarda hissedilen sanki bir an önceymiş duygusunu özetlerken, bekleyiş, boşluk ve zaman kavramlarına gönderme yapmakta;

‘Yeraltı’, fotoğrafların oluşum aşamasından kişinin kendi gizli sığınağına bir bağlantı niteliği taşımaktadır.

Sergilenen fotoğraflar birbirine bağlı ama bağımsız, özgür, bir bütüne ait olmayan ama birbirini tamamlayan, kesin ifadeler taşımayan, anlatmak istediğini söylemeyen ama hissettiren, renk, ritim ve grafik öğelerini kullanan, insandan çok yalnızlığa yer veren ve her fotoğrafta bakana da yer açan bir anlayışla oluşturulmuştur.

Böyle bir hissiyatla oluşturulan serginin belki de tek amacı, önünde durana sadece gördüğü şeyi anlatmak, belki de herkese farklı, ama bakana birşeyler söylemek: Fotoğraf şu an senin baktığın, anlatmak istediği senin anladığın, hissetmeni istediği tek şey var; hissettiğin.

Diasec ile ilgili teknik bilgi: Diasec baskı tekniği, fotoğraf baskısının aluminyum ve plexiglass arasında, hava almadan sıkıştırılmasıyla oluşturulan bir tekniktir.

Dünyada Leica Gallery: Frankfurt, Melbourne, New York, São Paulo, Solms, Tokyo, Viyana, İstanbul.

Leica Galeri: Leica markasının oluşturulmasında mühendisler ve çalışanların emekleri kadar dünyaya bakışımızı değiştiren Tokyo ve Viyana’da açılan galerilere ilave olarak 1 Şubat 2007’da açılan Leica Galeri Leica fotoğrafçılarının da pay sahibi olduğunu bilen Leica, kültürel faaliyetlerinin bir parçası olarak Leica Galeri’lerin ilkini 1976 yılında Wetzlar’da açtı. Daha sonra Solms’a taşınan bu ilk Leica Galeri’nin ardından New York, Frankfurt, Melbourne, São Paulo, İstanbul ile bu sayı sekize ulaştı. Bundan böyle Leica Galeri İstanbul’da açılacak sergiler Leica galeri ağıyla bütün dünyada duyurulacak.

İstanbul Fotoğraf Merkezi: İstanbul Fotoğraf Merkezi, 6 Mart 2003’te dünya ölçeğinde, arşiv-müze kalitesinde fotoğraf koleksiyonları oluşturulmasına öncülük etmek, fotoğrafın bir kültür olayı olduğunun bilinciyle daha çok ve daha doğru şekilde geniş bir perspektifle yaygınlaştırılması amacıyla, temel, siyah beyaz, stüdyo tanıtım alanlarında fotoğraf seminerleri vermek ve uluslararası ilişkiler ve bağlantılar sağlayarak ülkemizde fotoğraf sevgi ve bilgisinin artmasına katkıda bulunmak amacıyla kuruldu. O tarihten beri de bu yönde gerçekleştirdiği faaliyetler ile İFM, Türkiye fotoğrafçılık camiasında kendine saygın bir yer edindi.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someonePrint this page