Dbpit & Xxena1

Istanbul Industrial Fest uluslararası deneysel avant-garde müzik ve sanatın farklı yüzlerini İstanbul’da buluşturmaya devam ediyor. Türkiye’de 2012 yılında bu alanda bir ilke imza atan festival bu yıl yine endüstriyel, deneysel ve ambient gibi çeşitli tarzlardan yerli ve yabancı 6 bağımsız proje ile Ghetto İstanbul’da 10 Ekim akşamı sizlere farklı sanat disiplinlerinin özgün ve sıradışı müzik performanslarıyla iç içe geçtiği bir gece sunuyor.

Etkinlik linki

Gruplar:
CON-DOM (Power Electronics/İNGİLTERE)
DBPIT & XXENA (Dark Ambient, Post Industrial/İTALYA)
BRUT (Experimental Noise, Body Art/ İNGİLTERE)
WOUNDED WOLF PRESS: AOKIGAHARA (Ambient, Drone/ANKARA)
ANALOG SUICIDE (Industrial, Noise/İSTANBUL)
ROBOTİK HAYALLER ( Post-Cyberpunk/İSTANBUL)

Açıklama ve Linkler:

CON-DOM (Power Electronics/İNGİLTERE)

İngiltere’den besteci, performans ve video sanatçısı Mike Dando 80’lerden günümüze kadar gelen noise/power electronics müzik kültürünün İngiltere’deki öncü isimlerinden biridir. CONTROL & DOMINATION (Kontrol ve Hükmetme) anlamına gelen Con-Dom bu müzik kültürünün Whitehouse, Ramleh, Genocide Organ, Anenzhephalia gibi gruplarla birlikte anılan en ünlü temsilcilerindendir. Dando’nun çalışmaları analog synthesizerlardan ses modülasyonları ve looplar ile oluşturduğu kompozisyonlarla yarattığı şiddetli ses ortamı, vokaller ve görseller ile yaşamsal bir projedir ve dünyadaki pek çok sosyal karşıtlıkları ve sosyal kontrolü konu almaktadır. Bir çok kayıt ve dünyanın pek çok yerinde verdiği konserler ile uluslararası endüstriyel müzik sahnesinde tam bir ‘sahne hayvanına’ dönüştüğü canlı performansları ile tanınmaktadır.

http://www.youtube.com/watch?v=RbrbmGKO3Uw
http://www.youtube.com/watch?v=9ovRDsN6mTA
http://www.youtube.com/watch?v=DdFM1_d1uDI
http://www.maniacsonly.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=902

DBPIT & XXENA (Dark Ambient,Post Industrial / İTALYA)

Roma/İtalya Endüstriyel Müzik sahnesinin iki önemli sanatçısının ortak müzik ve video sanatı projesidir. İkili’den Flavio Rivabelli İtalyan underground müzik sahnesinin seçkin projelerinde yer aldıktan sonra 2000 yılında DBPIT(Der Bekannte Post-Industrielle Trompeter) adlı deneysel/endüstriyel/elektronik müzik projesini kurdu. Müziğinin büyük bir kısmını Trompet, Field Recording ve Elektroakustik öğelerden oluşuyor.
http://www.discogs.com/artist/DBPIT?filter_anv=1&anv=Der+Bekannte+Post+Industrielle+Trompeter

Xxena (Arianna D.) profesyonel bir grafik sanatçısı, sanatsal olarak kendini resim video sanatı ve müzik ile ifade ediyor. Resim çalışmaları ve dark ambient müzik parçalarıyla bağlantılı yarı otobiyografik kısa filmler, solo ve diğer
sanatçılarla ortak çalışmaları bulunuyor. Arianna bir çok sergide ve müzik compilation’ında yer aldı.
http://www.discogs.com/artist/Xxena

2008 yılında yollarını birleştiren ikilinin performansları DBPIT’nin seslerinin üzerine Xxena’nın video manipülasyonuna dayanıyor ve ikilinin her birinin çalışmalarının kendine özgü özellikleri bulunuyor.

Daha fazla bilgi için aşağıdaki linklere ve
grubun web sitesine göz atabilirsiniz:
http://dbpitxxena.altervista.org/
https://soundcloud.com/dbpit-xxena
http://www.youtube.com/user/dbpitxxena/videos?view=0
http://www.youtube.com/watch?v=vVxFHmcvQQg
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2mbgucNoOBw

BRUT (Experimental Noise, Body Art / İNGİLTERE)

BRUT, İngiltere’den Sonia Dietrich’in eserlerini sadece izleyenlerle canlı olarak buluşturduğu bir body-art ve deneysel-noise projesidir.

‘’BRUT sosyal medyada, sanatta ve post endüstriyel müzikte kadının eşitsiz rolüne karşı bir öfke olarak doğmuştur. BRUT sanat-olmayan bir projedir. BRUT oksijendir.

BRUT düşükten sağ kalan ve bilinçaltımın her şeyi mutlak olarak tüketen varlığı haline gelmek için büyümüş bir bebektir. Ben feminist olarak adlandırıldım-eğer etiket önemli ise, pekala BRUT feministtir ve bununla gurur duymaktadır.

BRUT performansları kişisel olarak üretilmiş filmlerin, seslerin ve beden hareketlerinin bir birleşimidir. Bedenimi bir enstrüman olarak kullanıyorum. Her performans diğerlerinin ya da bir bütünün parçası, bir oyun bir hikayedir, farklı ülkelerden, kültürlerden, ve etnik kökenlerden, sosyal ve ekonomik pozisyonlardaki kadınların toplumlarındaki pozisyonlarının bir yansımasıdır.

BRUT bir tercih sunar. Tercihlerden, kürtaj tercihinden yana olmaktır bu(Pro-Choice). Bu bir Sestir. Yüksek, güçlü ve değişimi talep eden bir ses! BRUT birliği, alçakgönüllüğü, saygıyı, aşkı, cinselliği, ve güçlü olmayı savunur. Etiketleri, klişeleri, aptallığı, sığ düşünceliliği ve yargılamayı küçümser. BRUT ile sizleri gördüğüm dünyaya davet ediyorum. Ve eğer ayrılmak isterseniz daima bir kapı ve bir çıkış yolu mevcuttur. BİRLİKTE AYAKTAYIZ!’’

http://s-dietrich.blogspot.com/

WOUNDED WOLF PRESS: AOKIGAHARA (Ambient, Drone/ANKARA)

Wounded Wolf Press; Gözde Omay ve Atay İlgün tarafından yürütülen, Ankara’lı küçük bir basım ve yayın evidir. Folk, dokusal müzik ve şiir üzerine yoğunlaşır. Müziğine erişilebilirliğini, her birini hatırası saklanabilir sanat objeleri olarak tasarladıkları kutuların içine yerleştirir.

Aokigahara Atay İlgün ve Alper Yıldırım’ın Japonya’nın Fuji Dağ’ında bulunan Aokiagahara (Ağaçların Karanlık Denizi) ormanı hakkında 2012’de Wounded Wolf Press’ten yayımladıkları Drone/Ambient bir konsept albüm projesidir. Orman’ın Japon Mit’leri dışındaki en büyük ünü orada gerçekleşen intiharlar ve intihar edenlerin arkalarında bıraktıkları mektup, fotoğraf gibi objelerin hikayesidir. Albüm yayınlandıktan kısa bir süre sonra ‘A Closer Listen’ gibi sitelerde yılın albümleri arasına kısa sürede girerek dünya çapında bir ün salmıştır.

http://www.woundedwolfpress.co.uk/aokigah
http://acloserlisten.com/2012/10/28/atay-ilgun-alper-yildirim-aokigahara-the-black-sea-of-trees/

ANALOG SUICIDE (Industrial, Noise/İSTANBUL)

Analog Suicide, ses kavramının gerçek üzerinde durulması gereken konu olduğunu savunan proje, 1999 yılında, tamamen adıyla doğru orantılı bir mantıkla oluştu. Raslamsal bir yaklaşımla, analog elektronik sesler üzerine yoğunlaşan Batur Sönmez, içinde endüstriyel, deneysel ve sert tınıların yoğunca bulunduğu öncü projesini gerçekleştirdi. Sanatçı, experimental, electronic, industrial, noise müzik alanında, tüm dünyada tanındı.Japonya’dan İspanya’ya, Rusya’dan Lübnan’a, dünyanın bir çok ülkesinde çeşitli festival ve konserlere katıldı.Sönmez, müzik kariyerinin 15. yılını, 2013 ‘de gerçekleştirdiği Türkiye turuyla kutladı. Ayrıca, 15. yıl için hazırlanan özel Analog Suicide video DVD festivalde ilk defa dinleyici ile buluşacak.

www.myspace.com/analogsuicide
www.facebook.com/batursonmezofficial

ROBOTİK HAYALLER (Post-Cyberpunk/İSTANBUL)

Robotik Hayaller; Gerçeküstü ile Bilimkurgunun birleştiği tinsel noktada yan yana gelmiş ve sesten gürültüye, ortak düş evrenlerini birleştirmiş bir ikilidir. Robotik Hayaller; ses ile ilgili uğraşısını aynı zamanda yarattığı düşsel dünyanın öyküleri ve imgeleri ile birleştirmek ister.

Ürettiği ses ve gürültüyü- yani tarzını ifade etmek için “tinsel, atonal, gerçeküstü, kromatik, cyberpunk, endüstriyel, aksak ritim, analog elektronik düşler ” kavramlarını kullanır. Çeşitli kayıtlar ve performanslarda farklı alanlarda ses ve görüntü üreten müzisyenlerle kolektif çalışmalar yapmayı sever.

2011 yılında Periferi Kolektif’in Ubik Project başlıklı disiplinler arası sergi/etkinliklerde bir performans ile yan yana gelen Can Batukan (DDR, Alpha-60) ve Rafet Arslan (Duygusal Provokasyon, Şebeke) çalışmalarına 4 kayıt, 1 canlı performans ve çeşitli session kayıtları ile devam etmektedir. Robotik Hayaller ikilisi, aksak bir ritimle ilk albümlerini hazırlamaya devam etmektedir.

https://www.facebook.com/pages/Robotik-Hayaller/151239988406894
https://soundcloud.com/alpha60-1/robotik-hayaller-mors

Kapı Açılış: 20.45
Konser: 21.00-01.00

[av_icon_box icon=’24’ position=’left’ title='”3- 33″ ‘ link=” linktarget=’no’] Robotik Hayaller& Günebakan Prods Kaset Projesi

“3- 33” Robotik Hayaller’in 3 kaydının 33 adet, numaralandırılmış koleksiyon baskısını içeren bir kaset projesidir.

Kasetteki desen, kolaj  ve diğer artwork’ler  Robotik Hayaller ikilisi (Can Batukan&Rafet Arslan)  tarafından üretilmiş olup, projenin grafik dizaynı  ise sanatçı cins‘e aittir.

Günebakan Prods’un basım ve dağıtımını üstlendiği koleksiyon nesnesi ilk kez, 10 Ekim 2013 tarihli İstanbul Industrial Fest’te meraklısı ile buluşması için çalışmalar sürüyor.
[/av_icon_box]

3-33_kapak

Tweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someonePrint this page