[Cengiz Erdem] Ölümsüzlük Teorisi ve Gilles Deleuze

Memleketin aşkın ruhunun içkin aklının yayıncısı, "varlıkları farklılık, farklılıkları yaratıcıkla aynı şey", Kült Neşriyat'ın yeni hamlesi
Aralık '13

[su_heading size=”25″ align=”left” margin=”0″]Memleketin aşkın ruhunun içkin aklının yayıncısı, “varlıkları farklılık, farklılıkları yaratıcıkla aynı şey”, Kült Neşriyat’ın yeni hamlesi.[/su_heading]

[Cengiz Erdem] Ölümsüzlük Teorisi ve Gilles Deleuze 1Cengiz Erdem’in yazdığı “Ölümsüzlük Teorisi ve Gilles Deleuze” metni daha önce Gonzo Corpus’un 5. sayısı olan “Varoluşun O Karanlık Dehlizi: Ölüm” içinde yer almıştı. Metnin gözden geçirilip, eklemelerle zenginleştirilmiş bu versiyonu Kült Gonzo Corpus Kitapları’nın ilk parçası olarak okura sunuluyor.

Kitaptan:

Yüzyıl adındaki bu sıradışı kitabında Badiou yirminci yüzyılın sadece bir kıyımlar ve felâketler yüzyılı olarak anılagelmesine karşı çıkarak, söz konusu yüzyılın aynı zamanda bir yaratılar ve yeni yaklaşımlar yüzyılı olarak da okunması, okunabilmesi gerektiğinin altını çizerek, Brecht, Breton, Beckett, Pessoa, Mallarmé gibi pek çok büyük sanatçı, yazar ve düşünürün, “Gerçek tutkusu” diye nitelendirdiği bir tutkuya sahip olduğunu öne sürer. Jacques Lacan’ın Hayâli-Sembolik-Gerçek üçlemindeki Gerçek kavramını, yani bilinçdışını kasteden Badiou’ya göre Gerçek tutkusu, Lacan’ın da altını çizdiği üzere, bir nevi ulaşılmazın peşinde koşma eğiliminin hem sebebi, hem de sonucudur. Ulaşılmaz olanın insana çekici gelmesi ve arzunun kaynağını elde edilemeyene yönelik bir isteğin oluşturması ise Deleuze için geride bırakılması gereken bir arzulama biçimidir. Zira Deleuze’e göre arzulamak, ulaşılmaz bir arzu nesnesinin peşinde koşmaktan ziyade, doğrudan nesneler üreten etkin bir eylemdir. Bu hesaba göre bilinçdışının ulaşılmaz bir şey olmayıp, bilâkis üretken arzuyu üreten bir boşluk olduğunu bilmiyorum söylemeye gerek var mı, ama gene de söylüyorum işte, belki vardır diye.

[Ölümsüzlük Teorisi ve Gilles Deleuze/ Cengiz Erdem ücretsiz e-kitap] ✪