[Ayfer Karabıyık] Fosforlu Devriye

Hush Gallery, Ayfer Karabıyık’ın “Fosforlu Devriye’ isimli sergisine “14 Aralık 2013-25 Ocak 2014” tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor. Sanatçı Karabıyık’ın, son dönem çalışmalarının temeline “militarizm-şiddet-politika”yı alarak, şiddetle karşılaşma biçimlerine odaklandığı sergisi, her gün 10.00-19.00 saatleri arasında Yeldeğirmeni’nde konumlanan Hush’da gezilebilir. “Militarizmin kendini hayalet düşmanlarla meşru kılışı gibi, politika da darbeleri/savaşları bahane ederek meşru varlığını sürdürüyor” diyen sanatçı; bu vahşi ve ölümcül suç aletlerini ironik bir yaklaşımla ele alarak hasarlı politik sistemin dayattığı dilin, hafıza silici etkisine ve şiddet dilinin normalleşerek, gündelikteki kullanımına vurgu yapıyor. Güç ve iktidarı elinde bulunduranlar için iktidarlarının sürekliliğini sağlayan en önemli araçlardan olan silahlar, Ayfer Karabıyık’ın
Aralık '13

[Ayfer Karabıyık] Fosforlu Devriye 1Hush Gallery, Ayfer Karabıyık’ın “Fosforlu Devriye’ isimli sergisine “14 Aralık 2013-25 Ocak 2014” tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor. Sanatçı Karabıyık’ın, son dönem çalışmalarının temeline “militarizm-şiddet-politika”yı alarak, şiddetle karşılaşma biçimlerine odaklandığı sergisi, her gün 10.00-19.00 saatleri arasında Yeldeğirmeni’nde konumlanan Hush’da gezilebilir.

“Militarizmin kendini hayalet düşmanlarla meşru kılışı gibi, politika da darbeleri/savaşları bahane ederek meşru varlığını sürdürüyor” diyen sanatçı; bu vahşi ve ölümcül suç aletlerini ironik bir yaklaşımla ele alarak hasarlı politik sistemin dayattığı dilin, hafıza silici etkisine ve şiddet dilinin normalleşerek, gündelikteki kullanımına vurgu yapıyor. Güç ve iktidarı elinde bulunduranlar için iktidarlarının sürekliliğini sağlayan en önemli araçlardan olan silahlar, Ayfer Karabıyık’ın işlerinde isim değişiklikleri ve gündelik hayatta hep karşımıza çıkan farklı materyallerin kullanımıyla iktidarın silahını iktidara çeviriyor.

Sanatçı Fosforlu Devriye başlığı ile, fonetik bir dil oyunu oynayarak, militarist hayalet düşmanlarla gündem olan – (darbe gibi) iktidarlar için kamuflaj görevi yapan – olayların klişeleşmiş ve arabesk tarafıyla, hafızalardan sildirilen iktidar suçlarını alaycı bir şekilde yeniden hatırlatarak, izleyiciyi, Türkiye’nin sürekli aynı şablonlar üzerinden okunan sosyal-politik yapısını yeniden okumaya davet ediyor. ✪

Önceki

ANARŞİYİ GÜÇLENDİRMEK: İKTİDAR, HEGEMONYA VE ANARŞİST STRATEJİ

Sonraki

[Osamu Dazai] Şaklaban